EIGHT PRINCIPLES OF TEACHING
Communication Principle
Communication is the foundation of any relationship, her two characters, the sender and receiver, some factors that influence it are environmental, emotional, sociological, physical part.
Principle of activity
An environment rich in stimuli that favors the students, "new school" where students are promoted participatory, all in order to achieve better education and better learning is given answers.
Principle of individualization
It tells us that each individual is a unique being and therefore each has its different way of learning, therefore education must adapt to the rhythm of each person, all this demands a great job by the teacher because he is responsible for observing individual advancement of students, the advantage favors the student-teacher relationships.
Principle of Socialization
The society is governed by rules and laws of conduct, therefore individuals must adapt to these to live in a peaceful environment. Each group is different and therefore no group is equal to another, everyone has their own ways of thinking and acting, but everyone must apply a roll of leadership also should be made methods and techniques that suit them.
Principle of globalization
Here the total formation of a person being sought, therefore the materials school subjects that suit the needs of the child, hungry, clothing, relationships, environment generally created.
Principle of creativity
Creativity are all those new and innovative things, should create attractive objects to the senses of students.
Principle of intuition
Appreciation is the observation of an object according to its result, the present physical materials students will understand more pleasant topics covered, nothing to which we can capitalize teaching aids are also outputs can be supported with to recreational places for educational purposes.
Opening Principle
Education can help solve social problems, creating environments of peace and good relations with peers, accepting students regardless of their contexts, so providing solutions to personal and social needs of the population.
LOS OCHO PRINCIPIOS DE LA DIDÁCTICA
Principio de comunicación
La comunicación es la base de toda relación, en ella participan dos personajes, el emisor y el receptor, algunos factores que influyen en ella son ambientales, sentimentales, sociológicos, físicos.
Principio de actividad
Se otorga un ambiente rico en estímulos que favorezca a los alumnos, “escuela nueva”, donde se promuevan alumnos participativos, todo ello con el fin de lograr una mejor educación y mejores respuestas de aprendizaje.
Principio de individualización
Nos habla de que cada individuo es un ser único y por ello cada uno tiene su diferente manera de aprender, por ende la educación debe adaptarse al ritmo de cada persona, todo esto demanda un trabajo excelente por parte del docente porque él se encargará de observar el avance individual de sus alumnos, como ventaja favorece las relaciones alumno-maestro.
Principio de Socialización
La sociedad está regida por normas y leyes de conducta, por lo tanto los individuos deben adaptarse a estas para vivir en un entorno de paz. Cada grupo es un mundo y por ello ningún grupo será igual a otro, cada uno tiene sus propias formas de pensar y actuar, pero en todos se debe aplicar un roll de liderazgo, además se deberán efectuar métodos y técnicas que se adecuen a estos.
Principio de globalización
Aquí se busca la formación total de una persona, por ello las materias se crearán asignaturas escolares que se adapten a las necesidades del niño, hambre, vestido, relaciones, su entorno en general.
Principio de creatividad
La creatividad son todas aquellas cosas nuevas e innovadoras, se deberán crear objetos atractivos a los sentidos de los alumnos.
Principio de intuición
La apreciación es la observación de un objeto de acuerdo a su resultado, el presentarle materiales físicos a los alumnos hará más amena la comprensión de los temas vistos, otra cosa a la que podemos sacar provecho son los medios didácticos, además se puede apoyar con salidas a lugares recreativos con fines educativos.
Principio de Apertura
La educación puede contribuir a resolver problemas sociales, creando ambientes de paz y de buenas relaciones con los semejantes, aceptando alumnos sin importar sus contextos, dando asi solución a necesidades personales y sociales de la población.
0 comentarios :
Publicar un comentario